Ada Milea, pe scena Festivalului de teatru

Ada Milea, pe scena Festivalului de teatru

1436
0
DISTRIBUIȚI

Festivalul de teatru Piatra-Neamţ continuă astăzi, de la ora 17, în Sala Mare a Teatrului Tineretului, cu spectacolul – concert „Insula“, după Gellu Naum, realizat de Ada Milea. Piesa va fi pusă în scenă de actorii Teatrului Naţional „Lucian Blaga“, din Cluj-Napoca, Cătălin Herlo (Robinson), Miron Maxim (Vineri/Un beduin), Anca Hanu (Sirena), Adrian Cucu (Piratul), Bobo Burlăcianu (Mary), Cris-tian Grosu (Iedu’ Coco), Irina Wintze, Adriana Băilescu, Sânziana Tarţa (Bunicile Selkirke), Silvius Iorga (Randolph Selkirke), Cristian Rigman (Mabolo, regele canibalilor/tobe), chitară: Ada Milea.

Insula muzicală a Adei Milea aduce pe scena Teatrului Tineretului povestea lui Robinson, cel al lui Gellu Naum, un Robinson singur pe o insulă pustie, dar plină de oameni. Joaca serioasă din piesa de teatru cu acelaşi nume a poetului şi dramaturgului suprarealist român Gellu Naum este un puzzle de întâlniri şi situaţii cu personaje exotice, precum o sirenă, un pirat, un beduin, dar şi numeroşi membri ai familiei pierdute a lui Robinson. Căutările, urmăririle, regăsirile şi, din nou, despărţirile, toate rapide şi aproape mecanice, au în comun singurătatea, la rândul ei pierdută şi apoi regăsită. Ada Milea construieşte, astfel, un concert al singurătăţilor aduse împreună de Gellu Naum, aducând împreună, la rândul ei, vocile şi prezenţa actorilor Teatrului Naţional din Cluj, într-un concert 100 la sută teatral.

Spectacol invitat în afara concursului

Piesa „Sfârşitul jocului“, de Samuel Beckett, în regia lui Szabo K. Istvan, care este în afara concursului, încheie seara de vineri a Festivalului de teatru. Aşadar, de la ora 22.00, pe scena Sălii Mari vor urca actorii Teatrului Tineretului: Victor Giurescu (Hamm), Răzvan Bănuţ (Clov), Lucreţia Mandric (Nell) şi Daniel Beşleagă (Nagg), pentru a însufleţi perso-najele din spectacolul „Sfârşitul jocului“.

„În această piesă, Beckett duce la limită tirania previzibilului, a aşteptării morţii ca eveniment dorit pentru a rupe mono-tonia vieţii eşuate. Într-o lume postapocaliptică, intrată definitiv sub imperiul morţii, nimic nu se schimbă, iar făpturile agonizante acţionează după principiul lui Nietzsche: «Împinge-l pe cel căzut!». Spectacolul lui Szabo K. Istvan aduce, pentru prima dată în repertoriul Teatrului Tineretului, numele lui Samuel Beckett. Atent la specificitatea universului lui Beckett, regizorul construieşte spectacolul păstrând datele esenţiale ale viziunii celui care reprezintă un reper al dramaturgiei moderne. «Sfârşitul jocului» este o luntre în care te urci şi te laşi purtat, eliberator, de undele unui fluviu mort ce se varsă în neant. Înaintezi printre şoapte şi umbre, învăluit de poezia nimicului, contemplând stingerea lumii, în punctul în care jarul se transformă în cenuşă. Participând la combustia acestei lumi, te eliberezi de răutatea fiecărei zile“, a descris Raluca Naclad, consultantul artistic al Teatrului Tineretului, piesa „Sfârşitul jocului“.

(Natalia RÎŞTEI)

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ