Acasă Social Asiguraţii, bătaia de joc a unor furnizori de servicii medicale

Asiguraţii, bătaia de joc a unor furnizori de servicii medicale

1514
1
DISTRIBUIȚI

Chiar dacă sunt asiguraţi, mai mulţi nemţeni au ajuns să fie mingea de ping-pong a unor furnizori de servicii medicale care, fie nu cunosc, fie se încăpăţânează să respecte legea. Aşa se face că, aproape zilnic, la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate (CJAS), asiguraţii aglomerează holurile instituţiei pentru a solicita adeverinţă de asigurat, deoarece aşa le-a cerut furnizorul de servicii medicale la care au apelat. Oamenii devin şi mai debusolaţi atunci când, în această situaţie, angajaţii CJAS le spun celor care bat drumul de-geaba că nu au nevoie de un astfel de act doveditor, atât timp cât deţin un card de sănătate. CJAS a atras atenţia furnizorilor de servicii medicale, spunându-le, într-un mesaj postat pe site-ul instituţiei că „persoanele care au confirmată calitatea de asigurat (inclusiv salariaţii şi pensio-narii) şi pentru care a fost emis cardul naţional de asigurări de sănătate, beneficiază de servicii medicale, medicamente, dispozitive medicale, decontate din Fondul Naţional Unic de Asi-gurări Sociale de Sănătate, fără a fi necesară o dovadă de asigurare de la CAS Neamţ“. Pentru acordarea de servicii medicale, categoriile de persoane amintite de CJAS trebuie să prezinte următoarele documente: – ade-verinţă de salariat/cupon de pensie; – card naţional de asigurări de sanatate. Reprezentanţii CJAS „denunţă“ bătaia de joc faţă de asiguraţi. „Oamenii sunt trimişi la sediul nostru pentru a li se elibera nişte adeverinţe, ori acest lucru înseamnă o bătaie de joc. Înainte să fie emise cardurile naţionale de sănătate, toată lumea avea adeverinţă de asigurat. Dacă, totuşi, o persoană ajunge la un medic de familie sau la orice furnizor de servicii medicale şi nu are cardul emis, există obligaţia să verifice, în platforma informatică a asi-gurărilor de sănătate, adică în sistemul informatic pus la dispoziţie de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS), dacă persoana este asigurată. Tot acolo, în acea aplicaţie informatică, se precizează dacă persoana are sau nu cardul de sănătate emis. Dacă persoana respectivă este asigurată şi să presupunem că aduce adeverinţa de salariat, cuponul de pensie sau o adeverinţă, cum că beneficiază de ajutor social, n-are sens să mai fie trimis la CAS ca să-i fie emisă o confirmare din platforma informatică a asigurărilor de sănătate. Chiar dacă omul nu are cardul emis, dar este asigurat, acesta are dreptul de a beneficia de servicii medicale“, a explicat Lăcrămioara Ilişescu, purtător de cuvânt al CJAS.

Un alt motiv ce ar putea sta în spatele acestor acţiuni nejustificate, venite din partea furnizorilor de servicii medicale, pare să fie legat de sistemul informatic unic integrat al CNAS care, deşi este gratuit, a fost contestat în mai multe rânduri. Unii furnizori au ales să folosească alte programe informatice, contracost şi considerate mai performante, însă acestea nu oferă informaţii complete despre calitatea de asigurat a celui care solicită servicii me-dicale. În consecinţă, rezolvarea pe care o văd furnizorii pare să fie aceea de a trimite asiguratul, de la Ana la Caiafa, pentru ca acesta să dovedească de două ori, dacă se poate, că este un bun plătitor de taxe şi impozite. Până acum, pentru această conduită, CJAS nu a anunţat nicio sancţiune pentru furnizorii de servicii medicale care încalcă drepturile asiguratului. (T. MARIAN)

1 COMENTARIU

  1. Nu este chiar asa, sunt mai multe probleme pe care CNAS le ascunde sub pres:
    1 sunt anumite categorii de asigurat care nu apar tot timpul pe platforma, dar care ofera grad de compensare mai mare la anumite medicamente.
    2. sunt salariati , carora angajatorul le plateste cu mica intarziere contributia, si pacientul cand vine la medic apare neasigurat (medicul imprima raspunsul primit de pe platforma electronica si trimite pacientul impreuna cu adeverinta de la locul de munca pentra a se modifica starea de asigurat de pe platforma)
    3. studentii si elevii care au implinit 18, apar automat neasigurati, din cauza faptului ca Inspectoratul scolar sau scoala nu trimite situatia elevilor cu vardta de 18 ani la CNAS. Pacientul in cauza trebuie sa mearga la ghiseul CJAS cu adeverinta de la scoala
    4 sunt o multime de situatii punctuale care ingreuneaza accesul la servicii medicale din cauza CNAS.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here