Acasă Social Colegiul Naţional de Informatică Piatra-Neamţ – un proiect pentru mileniul III

Colegiul Naţional de Informatică Piatra-Neamţ – un proiect pentru mileniul III

779
0
DISTRIBUIȚI

Organizarea Concursul Naţional Pluridisciplinar „Prosoft@NT“ urmăreşte cultivarea excelenţei în studiul informaticii, al matematicii şi al fizicii, la nivel preuniversitar. În cadrul acestui concurs este integrată Sesiunea de comunicări metodico-ştiinţifice „Memorial Vasile Ţifui“, care facilitează transferul de inovaţie pe verticală, din medii non-formale în medii formale, utilizând tehnologiile IT. Concursul, iniţiat de colegiul pietrean cu 14 ani în urmă, este cuprins în Calendarul concursurilor finanţate de Ministerul Educaţiei.

Împreună cu o parte din invitaţii tradiţionali din străinătate, colegiul a demarat o nouă competiţie înscrisă în Calendarul concursurilor şcolare naţionale şi internaţionale – Olimpiada Internaţională de Informatică pe Echipe. Anul acesta, competiţia, ajunsă la a II-a ediţie, este găzduită de Colegiul Naţional de Informatică.

Strategia şcolii urmăreşte responsabilizarea elevilor faţă de propriul traseu profesional, dar şi implicarea acestora în rezolvarea problemelor comunităţii, avându-se în vedere crearea unei societăţi sănătoase. Toate aceste deziderate sunt vizate şi de proiectele de educaţie financiară şi antreprenorială derulate în parteneriat cu Junior Achievement România. Anul acesta Colegiul Naţional de Informatică Piatra-Neamţ a obţinut locul I la competiţia naţională „ABCdar bancar“. De asemenea, proiectele antreprenoriale ale elevilor au fost prezentate în această primăvară domnului ambasador al SUA – Excelenţa sa Hans Klemm.

În ceea ce priveşte componenta inovatoare a activităţii educative, Colegiul Naţional de Informatică reuşeşte să dezvolte proiecte naţionale şi internaţionale, abordând o viziune transdisciplinară prin implementarea de cursuri opţionale transcurriculare, ce vizează domenii de activitate cerute de piaţa muncii din ţară şi din străinătate. Ideea poate fi argumentată prin proiectele Erasmus^ care s-au derulat în ultimii ani: „Creative path of learning (2015-2017)“ – în parteneriat cu şcoli din Grecia, Spania, Turcia şi Letonia; „Groww Sinerge“ (2016-2018) – în parteneriat cu şcoli din Bulgaria, Italia, Finlanda, Portugalia, Polonia şi Franţa; „VET Learning mobility (2015 şi 2017)“ – proiect în care profesorii şi elevii C.N.I. au fost gazdele unor elevi şi profesori de la şcoli din Turcia, oferindu-le cursuri de formare din domeniul IT.

Începând de anul acesta, colegiul este beneficiar al unui proiect Erasmus^ „Gif-ted European Mathematicians“. Programul se va desfăşura în următorii doi ani, iar grupul ţintă este format din elevi cu vârsta în 15 şi 19 ani.

De asemenea, un nou proiect Erasmus^ a demarat recent la Colegiul Naţional de Informatică. Proiectul „ResponsivE^“ urmăreşte dezvoltarea competenţelor în domeniul webdesign-ului şi se adresează elevilor claselor a XI-a, trei fluxuri de câte 9 elevi beneficiind, în primele luni ale acestui an, de mobilităţi la Valencia, unde au urmat cursuri de formare.

Dezvoltarea competenţelor profesionale în domeniul IT

„Ajutaţi de tehnologie, încercăm să dezvoltăm un tip de educaţie în care elevul să nu fie doar obiectul procesului educaţional,  ci, mai ales, să fie subiectul acestuia. Să poată să aibă idei pe care să le promoveze şi noi să îi oferim suportul necesar prin care să le realizeze. Avantajul şcolii noastre este acela că avem copii inteligenţi cărora noi le oferim sprijinul necesar pentru a se afirma“, ne-a declarat prof. dr. Daniela Neamţu – directorul Colegiului Naţional de Informatică.

Parteneriatul cu Microsoft oferă C.N.I., prin selectarea acestei instituţii  în programul World Tour School, posibilitatea de   a-şi demonstra competitivitatea pe piaţa educaţională naţională şi internaţională, în calitate de Microsoft Showcase School. Academia Microsoft care funcţionează în cadrul C.N.I. şi Centrul de testare Certiport, prin intermediul cărora elevii şi profesorii au posibilitatea de a se perfecţiona în domeniul IT, sunt alte două importante realizări care au contribuit la selectarea C.N.I. pentru a face parte din World Tour School.

În acest an şcolar, echipa de robotică a participat pentru prima dată la competiţia „BRD First Tech Challenge“. Acest concurs promovează principii ale educaţiei stem, dezvoltă abilităţile de lucru în echipă şi aprofundează principii ale ingineriei, inovaţiei şi tehnologiei. Echipa a obţinut un onorant loc XV, clasându-se în primul sfert al competiţiei. Cel mai important câştig a fost însă experienţa într-o competiţie de asemenea anvergură şi dorinţa de a atrage şi alţi elevi în clubul de robotică.

Un alt rezultat deosebit al educaţiei din domeniul IT s-a concretizat în participarea a 5 elevi ai colegiului la faza naţională a campionatului mondial Microsoft Office Specialist World Championship. Unul din elevi, Alexandru Octavian Felea (clasa a IX-a) a obţinut punctajul maxim, fiind la un pas să obţină biletul de avion spre America.

Colegiul are laboratoare de informatică în care fiecare elev lucrează individual, dar şi dotări pentru celelalte discipline: laboratoare de fizică, chimie şi biologie informatizate, laborator fonetic multimedia în care se derulează orele la cele 3 limbi străine studiate în liceu (engleză, franceză, germană), precum şi videoproiectoare portabile şi laptopuri pentru fiecare catedră. Nu în ultimul rând se evidenţiază orele de curs precum şi activităţile extracurriculare organizate cu mijloace media în laboratorul Phare, dotat cu videoproiectator, tablă interactivă, laptopuri şi mobilier modular inspirat de o şcoală din Londra.

Performanţe recente

Calitatea deosebită a muncii pe care o desfăşoară profesorii şi elevii Colegiului Naţional de Informatică din Piatra-Neamţ a fost confirmată nu numai de alegerea acestei instituţii între şcolile organizatoare ale ediţiei din 2011 a Olimpiadei Naţionale de Informatică sau ca şcoală gazdă a ediţiei din 2016 a Olimpiadei de Informatică pentru Europa Centrală, ci şi de rezultatele deosebite, obţinute la faza naţională a olimpiadelor şi concursurilor de profil. În acest an, la faza naţională a Olimpiadei de Informatică, elevul Ştefan Dăscălescu (prof. coord. Gheorghe Manolache) a obţinut menţiune şi medalia de aur la clasa a X-a, elevul Iulian Rotaru (prof. coord. Dumitru Ene) – menţiune şi medalie de argint la clasa a XII-a, iar elevul Sebastian Codrin Olaru (prof. coord. Georgeta Nour), clasa a VII-a – medalie de bronz. La Olimpiada Naţională de Biologie, elevul Alexandru Nicolae Popescu (clasa a XI-a) a obţinut un premiu special, participând şi la faza naţională a Olimpiadei Ştiinţele Pământului.

Activităţi extraşcolare

O componentă importantă în desfăşurarea activităţii Colegiului Naţional de Informatică o reprezintă activităţile extracurriculare, derulate în cadrul numeroaselor cluburi ale elevilor, prin care se urmăreşte dezvoltarea abilităţilor şi a deprinderilor acestora, concepute în conformitate cu pasiunile lor: Clubul de jurnalism „InfoPress“, Clubul de artă fotografică „Infozoom“, Clubul de astronomie, Clubul de limbi moderne „Peter Pan“, Clubul de artă vizuală, Clubul de dezbateri „Infodebate“, Clubul de istorie „Infodacii“, Clubul de ecologie „FLORA“, Clubul de dans „Mugurelul“, cenaclul „Întrezăriri“, cărora li se adaugă trupa de teatru Chouette, formaţia de muzică pop-rock şi trupa de majorete. Din 2002, anul înfiinţării, trupa de teatru Chouette a participat la numeroase competiţii naţionale şi internaţionale, performanţele recente fiind premiul I la secţiunea în limba franceză, obţinut la Festivalul  Naţional de Teatru Bilingv Eugen Ionescu – Buzău, 2017. Printr-un proiect iniţiat de colegiu şi depus la Consiliul Judeţean Neamţ în vederea obţinerii de fonduri ne-rambursabile, trupa Chouette are speranţa de a participa în a doua parte a lunii iunie la Festivalul Internaţional de Teatru Francofon de la Berlin.

Toate aceste activităţi, cărora li se adaugă numeroase alte preocupări cel puţin la fel de interesante, fac din Colegiul Naţional de Informatică o prestigioasă instituţie de învăţământ care corespunde pe deplin exigenţelor educaţionale ale mile-niului III prin valoare, idei, performanţe şi printr-un management eficient.

(Liviu ILIE)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here