Acasă Administratie Compania Apa Serv mai aproape de cetăţeni

Compania Apa Serv mai aproape de cetăţeni

1297
0
DISTRIBUIȚI

l o serie de măsuri luate în 2014 transformă compania nemţeană în una dintre cele mai transparente din Neamţ

l clienţii Apa Serv pot afla în timp real informaţii despre facturi, plăţi, debranşări sau avarii

Compania Judeţeană Apa Serv a terminat anul 2014 cu un bilanţ pozitiv. Managerul companiei Cătălin Dughir este cel care aduce la cunoştinţa clienţilor o serie de modificări care au rolul de a îmbunătăţi relaţia dintre furnizor şi beneficiar.

Punând accent pe transparenţă şi pe cunoaşterea problemelor şi a aşteptărilor clienţilor, Compania Apa Serv a gândit şi implementat câteva sisteme care apropie şi strânge comunicarea dintre firmă şi clienţi.

Legături mai strânse cu cetăţenii

Prima interfaţă care vine în întâmpinarea utilizatorilor este site-ul: www.apaserv.eu, pe care, în mod continuu desfăşoară activităţi de actualizare prin oferirea de informaţii care să răspundă tuturor solicitărilor, precum şi de transformare într-o interfaţă placută, interactivă şi facilă la dispoziţia clienţilor noştri.

În acest fel utilizatorii clienţi casnici  pot vizualiza, on-line, ultimele 6 facturi emise prin crearea contului „Contul meu“, cu posibilitatea de a transmite direct autocitirea lunară a indexului, informaţia anterioară (respectiv indexul deja transmis şi cel facturat) putând fi vizualizată şi elimina eventualele neconformităţi care pot să apară la transmiterea autocitirilor.

– Compania oferă posibilitatea transmiterii lunare a autocitirii indexului contorului de branşament, on-line,  prin completarea formularului electronic de autocitire, disponibil pe site în perioada 17-24 a fiecărei luni.

-Prezintă în timp real calitatea apei potabile furnizate prin reţeaua de distribuţie în întreaga arie de operare, fiind încărcate atât buletinele de analiză a apei potabile, cât şi punctele de prelevare, conform programului de monitorizare stabilit şi aprobat de Direcţia de Sănătate Publică Neamţ.

-Anunţă în timp util toate opririle în furnizarea serviciilor de alimentare cu apă, cauzate de lucrări planificate, de avarii sau incindente.

– Atât pentru utilizatorii persoane fizice, cât şi agenţi economici, instituţii publice şi asociaţii de proprietari oferim informaţii cu privire la ceea ce reprezintă contorul de branşament, periodicitatea efectuării citirilor (lunar, respectiv 6 luni, în funcţie de categoria de utilizator). Informaţii detaliate cu privire la facturarea în pauşal sau pe citire, cât şi graficul de citiri pentru persoane fizice din întreaga arie de acoperire pot fi vizua-lizate la rubrica „Contorizare consum“.

Foarte important este că acum, elementele definitorii ale facturilor sunt explicate la rubrica „Factură“, inclusiv termenele de plată şi modalităţile de plată.

Factura se poate plăti în mai multe locuri

Cătălin Dughir a explicat că în 2014 s-a lucrat la extinderea modalităţilor de plată a facturilor. „Acum facturile se pot achita la orice centru PayPoint din judeţ. Este o mo-dificare care vine în întâmpinarea clienţilor, ei putând achita facturile mai uşor, fără a fi nevoiţi să se mai deplaseze la casieria companiei. Este un pas major pentru cei care nu locuiesc în Piatra Neamţ. Ca urmare a acestui parteneriat, nemţenii au la dispoziţie aproximativ 250 de puncte de plată PayPoint situate în magazine de proximitate de pe tot cuprinsul judeţului, pentru plata facturilor emise de Compania judeţeană ApaServ.“, a declarat managerul companiei.

Pe lângă aceasta, în ultimii ani Compania Judeţeană APA SERV SA a pus la dispoziţia clienţilor modalităţi diversificate de plată a facturii de apă şi canalizare, cât mai accesibile. În afara casieriilor unităţii, factura se poate plati prin sistemul bancar (BRD, ING, terminalele ROBO din cadrul BRD, urmând sa fie încheiate parteneriate şi cu alte bănci), la oficiile poştale şi factorii poştali.

Transparenţă maximă

Clienţii Companiei Apa Serv au posibilitatea să verifice în timp real tarifele şi preţurile pentru toate tipurile de servicii pe care Compania le furnizează, respectiv prestează, cât şi clarificările cu privire la modalitatea de calcul şi de aprobare a acestora sunt puse la dispoziţia publicului interesat.

Potenţialii utilizatori au posibilitatea de a descărca on-line formularele necesare pentru a deveni clienţi ai Companiei noastre sau pentru obţinerea diverselor avize solicitate de legislaţia în vigoare şi pot afla cu ce documente trebuie să se prezinte la Compartimentul Relaţii Clienţi din cadrul Companiei, în Piatra Neamţ, la Roman sau la Târgu Neamţ.

„Fiecare cetăţean, indiferent dacă are sau nu calitatea de utilizator cu contract al serviciilor oferite de Compania noastră ne poate sesiza on-line cu privire la diverse neconformităţi, deranjamente sau ne pot transmite propunerile cu privire la îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei serviciilor noastre. De un real folos, în acest sens ne-au fost propunerile de îmbunătăţire a site-ului prin oferirea posibilităţii utilizatorului de a vizualiza facturile, în lucru fiind  posibilitatea efectuării plăţii on-line cât şi a transmiterii în format electronic a facturilor emise catre utilizatorii serviciiilor Companiei noastre“, a mai adăugat ma-nagerul general al Companiei Apa Serv.

Implementare sistem de citire a contorilor la distanţă

Compania Judeţeană Apa Serv are în Programul de investiţii pe termen scurt (pe cheltuiala proprie şi nu din fonduri europene) implementarea unui sistem automat şi centralizat de colectare a datelor de la contorii de branşament montaţi la Asociaţiile de proprietari din municipiul Piatra Neamţ, cu ajutorul sistemului de citire la distanţă.

Noul sistem permite atât citirea consumului direct la sediul companiei, cât şi analiza consumurilor zilnice şi localizarea în timp real a neconformităţilor ce pot să apară la branşamentele asociaţiilor de proprietari.

La acest moment, toate componentele sistemului de monitorizare sunt montate în teren, fiind în perioada de testare.

„Acest sistem urmăreşte îmbunătăţirea eficienţei proceselor interne privind (citirea contorilor de branşament, a facturării). Eliminarea erorilor privind culegerea şi prelucrarea datelor, reducerea timpilor de citire – citirea în vederea facturării se face în ultima zi din lună. În acest fel se doreşte  eliminarea reclamaţiilor privind calculul cantităţii de apă facturată şi creşterea  gradului de satisfacţie al utilizatorilor, dar şi monitorizarea reţelei de distribuţie prin intermediul de date sincronizate şi funcţii avansate. Nu uităm nici de identificarea şi localizarea în timp real a anomaliilor în consum şi/sau a defecţiunilor contorilor sau realizarea unor grafice de consum pe intervale de timp etc“, a mai adăugat managerul companiei.

În funcţie de rezultatele obţinute şi resursele financiare disponibile se analizează posibilitatea de extindere a sistemului pentru toate categoriile de utilizatori, urmărindu-se în principal reducerea pierderilor de apă la branşamentele utilizatorilor.

Investiţii Fonduri de coeziune

Grija permanentă pentru reţelele concesionate de la autorităţile locale şi judeţene de către Compania Judeţeană Apa Serv S.A. este oglindită prin programul de investiţii ce se realizează. Reabilitarea, înlocuirea reţelelor de apă potabilă şi apă uzată (menajeră), la nivelul anului 2014, s-a concretizat în lucrări ce însumate au 10.415.60 metri reţea cu o valoare totală de 3.608.609.00 lei.

Lucrările efectuate au cuprins înlocuiri, devieri şi execuţie branşamente şi racorduri, diametrul conductelor folosite fiind cuprins între 110 mm şi 225 mm pentru conducte, branşamentele şi racordurile refăcute având diametrul cuprins între 63 mm şi 110 mm. Au fost incluse în programul anual de reabilitare un număr total de 41 de străzi repartizate în toate cele trei zone operaţionale.

 

Call Center pentru clienţi şi aplicaţii pentru telefon

 

Clienţii Apa Serv nu au la dispoziţie numai site-ul instituţiei. Cei care nu pot intra pe internet sau nu regăsesc toate informaţiile pe internet, pot lua legatura cu personalul specializat al Compartimentului de Relaţii Clienţi, pe numerele de telefon şi în timpul programului de lucru prezentat pe site.

„Pentru societăţi cu mii de clienţi cum este şi compania noastră, este absolut vital pentru o activitate sanatoasă şi profitabilă pe termen lung, în vederea îmbunătăţirii serviciilor oferite clienţilor noştri înfiinţarea, în cursul anului 2015, a unui Call Center. Acesta va reprezenta sistemul informaţional care va oferi suportul pentru gestiunea tuturor activităţilor privind informaţiile, registratura, urmărirea gradului de rezolvare a cererilor şi problemelor utilizatorilor, respectiv a activităţilor care implica relaţii cu clienţii.

Se are în vedere atât obţinerea unui nivel ridicat al satisfacţiei utilizatorilor, cât şi operativitate în gestionarea tuturor activităţilor de relaţii cu publicul.

Clienţii pot suna şi cere orice fel de detalii legate de factură, contract, debranşări, intervenţii sau alte servicii pe care compania le prestează. Call Centrul va funcţiona într-un anumit program orar, zilnic“, a mai spus Cătălin Dughir.

Un alt sistem implementat deja pentru clienţii Apa Serv este o aplicaţie gratuită care poate fi folosită, deocamdată, doar de pe telefoanele cu sistem de operare „Android“. „Clientul poate verifica tot ce are nevoie direct de pe telefon cu ajutorul acestei aplicaţii. În scurt timp se va extinde şi pentru telefoanele care operează cu alte sisteme (windows sau IOS)“, a  spus Cătălin Dughir.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.