Acasă Administratie Concursurile „top secret“ de la Spital

Concursurile „top secret“ de la Spital

2320
0
DISTRIBUIȚI

La Spitalul Judeţean de Urgenţă (SJU) Piatra-Neamţ, modul în care se desfăşoară concursurile de angajare pentu ocuparea diferitelor posturi pare să fie un subiect proscris.

Cine stabileşte regulamentul de concurs? După ce criterii se alcătuieşte o comisie de concurs? Pe baza cărui regulament se stabilesc numele celor care corectează şi rezolvă contestaţiile lucrărilor? Sunt întrebări pe care şi le pun mulţi candidaţi şi la care noi nu am primit, deocamdată, decât răspunsuri scăpate printre dinţi. Reamintim că, până în luna octombrie, anul trecut, numele cel mai vehiculat pe lista comisiilor de concurs era cel al chirurgului Silviu Verzea, care era preşedinte de concurs, la fel cum mai în urmă, numele cel mai uzat a fost, o perioadă, cel al doctorului Alexandru Juncu. Cele două nume aveau în comun funcţia de director medical. Acum, preşedinţii comisiilor de concurs sunt, în cea mai mare parte, şefi ai secţiilor unde posturile vacante sunt scoase la concurs. Exemplele abundă în acest sens, chiar dacă dr. Cristina Atănăsoaie-Iacob, managerul interimar al SJU, ne-a explicat că la organizarea concursurilor se încearcă alcătuirea unor comisii încrucişate.

„Am încercat ca membrii comisiilor de concurs să nu fie de pe secţia unde este scos postul la concurs. După ce se va stabili un comitet director prin concurs, vom încerca să căutăm o altă formulă pentru organizarea acestor concursuri din cadrul spitalului. I-am propus doamnei director medical (dr. Daniela Burghelea – n.red.) să fie preşedinte în comisiile concursurilor, dar a refuzat motivând că nu doreşte atât timp cât ea ocupă funcţia de director ca interimar. Nu poţi să numeşti cu forţa pe cineva într-o comisie de concurs“, a precizat dr. Cristina Atănăsoaie-Iacob, ma-nagerul SJU.

Pentru a afla cine are dreptul să facă parte dintr-o comisie de concurs, la îndemnul managerul spitalului ne-am îndreptat spre Serviciul Resurse Umane. Numai că, surpriză! Deşi SJU este o instituţie publică, de interes public şi în slujba „publicului“, oricât s-ar chinui unii, prin atitudinile şi faptele lor să ne facă să credem că este o firmă privată, informaţiile legate despre concursurile organizate de spital nu pot fi descusute. Asta pentru că, aşa cum ne-a explicat ec. Elena Cristina Jora, de la Resurse Umane, astfel de informaţii pot fi obţinute doar printr-o solicitare scrisă, deoarece mai toate datele cerute de noi s-ar afla într-o decizie internă emisă, în decembrie 2014, de Consiliul Judeţean.

„Este o dispoziţie de la Consiliul Judeţean, pe care nu ştiu dacă avem voie să o publicăm. Comisiile se stabilesc la nivelul spitalului. A fost domnul doctor Verzea (preşedinte al comisiilor de concurs – n.red.). Dânsul şi-a dat demisia din funcţie şi pe acea demisie a fost dată o rezoluţie, cum că la asistenţii medicali în special, vor face parte din comisii medicii şefi de secţie. Şi nu este stipulat nicăieri cine şi cum se fac comisiile. De obicei, de la Ordinul Asistenţilor oricum desemnează pe cineva, dincoace (???) membrii trebuie să fie superiori postului care a fost la concurs. Dacă postul este de asistent medical, musai trebuie să fie (membru al comisiei de concurs) un asistent medical principal“, a spus Jora.

În decizia 407 a Consiliului Judeţean, înaintată Spitalului, datată cu 15 decembrie 2014, la care nu am avut acces, scrie că „persoanele nominalizate în comisia de concurs şi în comisia de rezolvare a contestaţiilor, cu excepţia secretarului, sunt persoane cu pregătire şi experienţă profesională în domeniul postului pentru care se organizează concursul. Atât comisia de concurs, cât şi cea de soluţionare a contestaţiilor va avea în componenţa lor un preşedinte, doi membri şi un secretar“.

 

Reguli aleatorii şi candidaţi mult mai bine pregătiţi?

 

Trecând peste bâlbele celor care ar trebui să viseze aceste regulamente, din moment ce sunt responsabili de organizarea concursurilor, este de remarcat faptul că de când s-au schimbat comisiile de concurs, cu mici excepţii (cum ar fi la Unitatea de Primire Urgenţe), candidaţii au acces mai uşor la obţinerea unor punctaje mai mari. Cu toate că managerii SJU, de la dr. Ioan Lazăr încoace, au remarcat şi sancţionat candidaţii cu pregătire slabă, care îşi încearcă norocul la SJU, acum notele mari nu mai sunt o raritate. O fi de la modul diferit de a corecta? Nu ştim, însă regulile după care se derulează concursurile la SJU par să fie aplicate „după ureche“. Ieri, la avizierul SJU, exista o listă a rezultatelor candidaţilor care au căutat să ocupe un post la UPU, însă baremul de corectare lipsea cu desăvârşire. Mai mult, acum numele celor care fac parte din comisiile de concurs apar abia după selecţia dosarelor candidaţilor, înainte acestea erau prezentate odată cu anunţul concursului. Nici aici nu ştim dacă este o măsură de precauţie sau există reguli noi care au apărut între timp. Mai mult, anul trecut, după ce o angajată a SJU a fost prinsă cu o cască în ureche încercând să trişeze la un examen, s-a vorbit despre posibilitatea înregistrării audio-video a acestor „competiţii“, dar ideea se pare că s-a pierdut pe drum. Aşadar, cum se rezolvă contestaţiile la SJU? În cazul interviurilor (proba orală), comisia de rezolvare a contestaţiilor se bazează pe o foaie în care un membru al comisiei de concurs notează tot (sau aproape tot) ceea ce a prezentat candidatul. Cât despre proba practică, ea rămâne, în prezent, una la decizia şefilor comisiilor de concurs. Astfel, pentru unele posturi proba practică este privită ca fiind una relevantă, pentru alţii aceasta nu-şi are rostul atât timp cât ea nu se poate da decât pe un manechin. În definitiv, ce relevanţă au toate aceste aspecte, când organizarea concursurilor este girată la SJU de decizii interne, regulamente clare, de oameni foarte bine pregătiţi/instruiţi, atât din punct de vedere profesional, cât şi din punct de vedere didactic?  (T. MARIAN)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here