Acasă Economic Cybernet Auto Center aniversează 15 ani de succes

Cybernet Auto Center aniversează 15 ani de succes

3394
0
DISTRIBUIȚI

l Cybernet  Auto Center are în portofoliu majoritatea mărcilor din Grupul Volkswagen AG: Volkswagen Autoturisme, Volkswagen Autovehicule Autoutilitare, Audi şi din anul 2013 marca Skoda  l Cybernet Auto Center este autorizat service multimarca pentru Skoda, Volkswagen Autoturisme, Volkswagen Autovehicule Comerciale şi Audi

Redactor: Când şi în ce context aţi pus bazele acestei afa-ceri?

Mircea Plăcintă – Director General Cybernet  Auto Center: Primii paşi în business au fost în domeniul IT, în 1995, când am deschis prima firmă care a devenit în următorii patru ani cel mai important jucător IT din Bacău. În anul 1999 am decis să ne dezvoltăm business-ul şi să semnăm scrisoarea de intenţie cu Porsche România pe mărcile Volkswagen şi Audi. Am considerat că este oportun să utilizam  numele Cybernet care deja era un brand în Bacău şi am dat numele firmei: Cybernet Auto Center. În anul 1999 am început într-un spaţiu mic, care nu era tocmai potrivit pentru vânzarea maşinilor. Prima noastră investiţie în Bacău a fost Centrul Volkswagen, construit pe o suprafaţă de 2.200 de metri pătraţi, devenit operaţional în 2001. În anul 2003 am decis să investim într-un spaţiu destinat exclusiv mărcii Audi şi astfel am inaugurat în 2005 noul Audi Center ce cuprinde un showroom şi un atelier pentru reparaţii ge-nerale. Ne-am îndreptat apoi atenţia spre piaţa din Neamţ, la început doar cu un agent de vânzări care făcea zilnic drumul Bacău – Piatra-Neamţ cu o maşină şi un laptop. Tot în anul 2005 am finalizat investiţia într-un showroom în centrul oraşului Piatra-Neamţ. Exista totuşi un dezavantaj faţă de ceilalţi jucători de pe piaţă, deoarece nu ofeream şi servicii post vânzare şi astfel clienţii care achiziţionau autoturisme de la noi erau nevoiţi să se deplaseze până la Bacău pentru mentenanţă şi reparatii. Din acest motiv, am decis în 2006 să venim în întâmpinarea solicitărilor clienţilor nostri şi am investit în Centrul Volkswagen din Piatra-Neamţ inaugurat în 2008. Acesta are avantajul că oferă clienţilor noştri un pachet complet de servicii de vânzare şi post vânzare.

 

Redactor: Când v-a fost cel mai greu?

Dir. gen. Mircea Plăcintă: Dificultăţi am avut în  2009- 2013, în perioada când piaţa era în cădere liberă. De altfel, eu consider că în timpul crizei economice domeniul auto a fost mult mai afectat decât alte domenii.

 

Redactor: Cu toate acestea aţi rezistat. Ce v-a determinat să mergeţi mai departe?

Dir. gen. Mircea Plăcintă: O măsură pe care am pus-o în aplicare înainte de începerea crizei, în 2006 când am hotărât să intrăm în domeniul maşinilor rulate. A fost o necesitate pentru că sunt clienţi care au o problemă în a-şi revinde maşina pentru a-şi  achiziţiona una nouă. Astfel am dezvoltat departamentul de maşini rulate. Noi vindem astfel de autoturisme sub denumirea de „DasWeltAuto“ şi practic datorită acestui serviciu am avut creşteri de la an la an, chiar şi în condiţii de criză. Pentru o astfel de maşină proprietarul are garanţie un an de zile. La noi, înainte de achiziţie maşinile rulate trec printr-o verificare riguroasă, astfel încât să putem oferi garanţie în continuare. Cert este că cine vine la noi va lua o maşină cu kilometri reali, cu istoric de service. Lucrurile sunt foarte transparente şi acest fapt oferă încredere. Am fost afectaţi de căderea pieţei, dar am reuşit să compensăm prin vânzările de maşini rulate şi anul acesta pot să spun că este primul an de creştere a pieţei auto şi pe maşini noi şi rulate. Piaţa în România a crescut cu 25 la sută, iar noi am avut o creştere de 37 la sută anul acesta pe maşini noi şi undeva la 27 la sută pe maşini rulate.

 

Redactor: Pentru că am vorbit de maşinile rulate, vă propun să ne oferiţi câteva detalii şi despre garanţiile la maşinile noi!

Dir. gen. Mircea Plăcintă: La Volkswagen şi la Skoda maşinile au doi ani de zile garanţie fără limită de kilometri, dar pentru că acest lucru nu-i avantajează pe clienţii care nu circulă foarte mult cu maşina, importatorul a venit cu o garanţie suplimentară de încă doi ani, în limita a 120.000 de kilometri, astfel încât şi clienţii care parcurg 25.000 de kilometri pe an să se bucure de garanţia de patru ani.

 

Redactor: Cum au evoluat preferinţele  cerinţelor clienţilor de-a lungul celor 15 ani de acti-vitate?

Dir. gen. Mircea Plăcintă: Profilul clientului s-a modificat mult. La început vindeam maşini foarte scumpe, foarte accesorizate, pe când acum oamenii sunt foarte atenţi la ce cumpără, urmăresc atent ofertele speciale, în concluzie lucrurile se întâmpă diferit faţă de perioada de până în 2007. Gândiţi-vă că în 2007, dacă vorbim de piaţa de autoturisme, se vindeau în jur de 300.000 de maşini, iar în 2013 s-au vândut în jur de 66.000 de maşini.

 

Redactor: Printre clienţii dumneavoastră se numără şi cei care au achiziţionat maşini rulate din afara ţării? Vin să solicite servicii la Cybernet  Auto Center?

Dir. gen. Mircea Plăcintă: Avem foarte mulţi clienţi care         şi-au achiziţionat maşini din străinătate şi vin la noi pentru service dat fiind faptul că ne putem ocupa de garanţie, aceasta fiind internaţională. Chiar şi după expirarea perioadei de garanţie o bună parte dintre clienţi continuă să vină la noi pentru că oferim servicii corecte, complete şi transparente.

 

Redactor: Ce proiecte aveţi pentru următorii ani?

Dir. gen. Mircea Plăcintă: Noi suntem foarte optimişti. Business planul nostru este unul în care avem o creştere substanţială şi pe autovehiculele noi şi pe cele rulate. Sunt indicii clare că piaţa auto îşi revine. Am făcut paşi importanţi prin faptul că am preluat şi marca Skoda pe judeţul Neamţ şi acum avem în portofoliu patru mărci importante ale grupului Volkswagen:  Volkswagen Autoturisme, Volkswagen Autovehicule Comerciale, Audi şi Skoda.

 

Redactor: Dacă ar fi să o luaţi de la capăt, ce aţi face?

Dir. gen. Mircea Plăcintă: Mie îmi place foarte mult ceea ce fac şi cu siguranţă aş investi tot în domeniul auto. Ceea ce a fost greu a trecut şi practic dacă vom continua să investim în servicii de calitate, să fim atenţi la nevoile şi solicitările clienţilor noştri, cred că suntem pe calea cea bună.

(Sabina DAMIAN)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.