Demiteri explicate

l liberalii şi-au motivat deciziile de demitere a şefilor de la societăţile Consiliului Local

La câteva zile de la revocarea şefilor a două dintre societăţile Consiliului Local – Locativserv şi Publiserv, primarul Dragoş Chitic împreună cu aleşii libe-rali membri ai AGA vin cu lămuriri pe acest subiect. Dorind să înlăture orice urmă de bănuială asupra faptului că schimbările ar fi avut substrat politic (deoarece s-au produs la scurt timp după schimbarea majorităţii în consiliu) aceştia au întocmit o listă a problemelor depistate în activitatea celor două firme. „La ambele societăţi aflate în subordinea Consiliului Local al municipiului Piatra-Neamţ am constatat numeroase nereguli, fapt ce ne demonstrează că banul public a fost cheltuit după bunul plac şi pentru a satisface interese personale. Pe lângă cheltuirea banului public în mod discreţionar şi neoportun, lipsa unor abilităţi manageriale a dus la revocarea din funcţie a directorilor celor două societăţi“, a declarat Valentin Ciobanu, consilier local PNL.

 

Prime, sponsorizări şi cheltuieli neoportune

Lista problemelor enumerate este lungă, astfel că o sinteză a acestora e absolut necesară. De pildă, „în luna februarie 2017, AGA este informată despre necesitatea reducerii cheltuielilor cu personalul SC Pu-bliserv datorită fondurilor insuficiente, iar în luna martie 2017 întreg personalul intră în concediu fără plată pentru 5 zile, iar 9 muncitori sunt disponibilizaţi.

Cu toate acestea, două luni mai târziu conducerea Publi-serv îşi aprobă premii în valoare de aproximativ 70.000 lei; în data de 12 decembrie 2016, este semnat un act adiţional la contractul de mandat al directorului general prin care se precizează că are dreptul să primească, pentru îndeplinirea obiectivelor, până la 12 îndemnizaţii brute în valoare 7.170 de lei fiecare, însemnând 86.000 de lei; deşi există compartiment juridic în cadrul societăţii, s-a încheiat un contract de asistenţă juridică în valoare de 4.000 de lei pentru un conflict de muncă şi altul de 13.000 lei cu o altă casă de avocatură“, se arată în raport.

Consilierii mai vorbesc despre numeroase contracte de sponsorizare cu ONG-uri, care la o primă evaluare sunt de peste 10.000 de lei, dar şi achiziţionarea de agende, pixuri şi calendare în valoare totală de 10.000 de lei.

În ceea ce priveşte SC Locativserv, „bubele“ sunt şi mai mari, după cum arată analiza făcută publică: contracte de prestări servicii, publicitate şi sponsorizări semnate doar de către directorul societăţii, fără a avea semnăturile compartimentului juridic şi economic; realizarea unui audit extern care a costat 22.000 de lei, deşi există compartiment în cadrul primăriei care poate audita societatea; după disponibilizarea unui număr mare de angajaţi, pentru a reduce cheltuielile societăţii, s-a încheiat un contract de prestări servicii cu o firmă de consultanţă în domeniul contabil având un preţ de 5000 de lei/lună; încheierea unui contract de reprezentare cu un avocat căruia i se plăteşte 8.000 de lei onorariu pentru acţionarea în judecată a unor jurnalişti din presa locală şi încă 6.000 de lei pentru a reprezenta societatea în procesul intentat de către angajaţii disponibolizaţi; investiţii într-un imobil ce nu se afla în proprietatea SC Locativserv, utilizând exclusiv bani publici, în sumă totală de 20.000 de lei, reprezentând modernizare plus mobilier sau repararea din banii societăţii a autoturismelor personale ale fostului director general.

Se doreşte eficienţă

Cu şefii puşi pe liber, cele două societăţi vor intra într-un proces de eficientizare a acti-vităţii, mai anunţă primarul şi coechipierii săi. Aceştia vorbesc despre „o altă abordare a managementului“, reducerea cheltuielilor şi creşterea calităţii serviciilor oferite pietrenilor.

„Fiind o societate de utilitate publică (n.r. SC Publiserv), ea nu are rolul de a face cât mai mult profit, ci trebuie să realizeze servicii publice de calitate şi la preţuri corecte. De aceea, în perioada imediat următoare, conducerea Publi-serv va trebui pe de o parte să elimine anumite cheltuieli care nu sunt oportune şi mă refer aici la cheltuieli de  protocol, sponsorizări e.t.c., iar pe de altă parte să-şi eficientizeze activitatea prin creşterea calităţii lucrarilor şi  limitarea subcontractării acestora“, a spus Romel Bîrjoveanu, liderul consilierilor locali PNL.

De cealaltă parte, la Locativserv, noua conducere intenţionează ca în perioada imediat următoare să efectueze o inventariere a locuinţelor libere dar şi o verificare a locuinţelor închiriate pentru a avea o situaţie clară şi a putea urmări îndeaproape încasarea chiriilor.

„În ceea ce priveşte clădirea Forum Center,  Locativserv va trebui să se ocupe de optimizarea costurilor şi creşterea gradului de ocupare al clădirii, iar la Sala Polivalentă pe lângă optimizarea costurilor este necesară promovarea locaţiei pentru a fi închiriată“, a completat Bîrjoveanu.

(Roxana ZAHARIA)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>