Acasă Social Despre spitalele din Roman şi Piatra-Neamţ: Şpagă, cozi, neglijenţă, nepricepere

Despre spitalele din Roman şi Piatra-Neamţ: Şpagă, cozi, neglijenţă, nepricepere

3014
1
DISTRIBUIȚI

Dacă din sondajele oficiale realizate prin completare de chestionare în spitale rezultă un grad relativ mare de satisfacţie din partea pacienţilor, în sondajele independente situaţia stă cu totul altfel.

Portalul calitatespitale.ro a fost lansat de un grup de specialişti în managementul sa-nitar şi găzduieşte şi părerile pacienţilor nemţeni. Nivelul de satisfacţie al pacienţilor se măsoară după trei criterii de calitate. Pot fi acordate calificative pentru confort, servicii şi personal. De asemenea, bolnavii internaţi pot spune dacă au fost nevoiţi să-şi cumpere medicamente ori să dea bani personalului medical. Scopul site-ului este de a avea o evaluare şi o clasificare corectă a spitalelor din România pe baza experienţei pacienţilor.

 

„Să-şi facă treaba mai bine şi să nu mai aştepte bani de la pacienţi“

 

Procentele diferă de la o unitate medicală la alta. Unitatea medicală în top din judeţul nostru este Spitalul de Pneumftiziologie Bi-sericani, care a acumulat cel mai mare procent de aprecieri pozitive: 95% pentru confortul pacienţilor, 98% pentru serviciile acordate pe timpul spitalizării, şi 100% pentru personalul medical.

În schimb, Spitalul Judeţean de Urgenţă se situează pe un loc codaş, sau penultimul din cele cinci spitale. Cea mai mare unitate medicală a primit din partea pacienţilor următoarele procente: 51% pentru confort, 57% pentru servicii acordate şi 56% pentru personal. Devansează cu 10 procente doar Spitalul de Psihiatrie din Roman care are 40% pe linie, în evaluare. Comentariile pacienţilor sunt negative. Auzim de cozi interminabile, nepricepere în stabilirea unui diagnostic, şpagă. „Păcat că îi mai plătim degeaba ca să îşi bată joc de oameni. Te ţin câte şapte sau opt ore la Urgenţe. Ar trebui să plecăm la Târgu-Mureş pentru că aici habar nu au să-ţi pună un diagnostic“, consideră un fost pacient. Un altul oferă angajaţilor spitalului un sfat: „să studieze şi să înţeleagă importanţa implimentării şi respectării cerinţelor unui sistem de calitate“.

 

 „Practicanţii nu trebuie lăsaţi să facă experimente pe pacienţi“

 

Spitalul Municipal Roman a primit destule aprecieri pozitive – 73% – în ce priveşte serviciile medicale acordate, confortul şi comportamentul personalului medical. Nici aici nu lipsesc comentariile critice: „Va veni o zi când la uşa Compartimentul uide Primiri Urgenţe (CPU) va fi mama, sora sau copilul dv. şi va fi tratat cu greaţă şi sictir de către asistente şi de infirmieră… Cum aţi reacţiona? Infirmierele sunt tupeiste aproape îţi bagă mâna în buzunar“, spune un cetăţean. Altul zice: „Trebuie profesionişti în conducere, fără funcţii obţinute prin afilieri politice. Trebuie exigenţă impusă şi, acolo unde e nevoie, nu superficial. Trebuie făcută curăţenie în spital, şi la propriu şi la figurat“. „Aveţi medici chirurgi tineri de nota 10, dar din păcate nu toate asistentele de pe secţia de chirurgie îşi fac treaba aşa cum ar trebui. Unele asistente sunt nepregătite şi indife-rente la nevoile pacienţilor. Elevii care sunt în practică ar trebui supravegheaţi de către un cadru calificat, şi nu lăsaţi să facă experimente pe pacienţi, şi mă refer în special la pacienţii mai în vârstă sau cei veniţi din mediul rural.“

Clasificarea spitalelor în funcţie de opinia pacienţilor este larg răspândită în lume, rolul său fiind acela de a orienta pacientul către cel mai performant spital în care ar putea beneficia de îngrijiri de calitate, cât mai aproape de zona sa, sau de a-i oferi o informaţie despre centrele de excelenţă care tratează anumite boli. (Maria NISTOR)

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.