În Consiliul Local Piatra-Neamţ, Scandalul politic s-a mutat la LocativServ

În Consiliul Local Piatra-Neamţ, Scandalul politic s-a mutat la LocativServ

932
2
DISTRIBUIȚI

l după un raport de audit nu tocmai fericit pentru directorul LocativServ, aleşii liberali au convocat o şedinţă premergătoare schimbării sale din funcţie l managerul – „salvat“ de lipsa de cvorum – se apără cu audit, de această dată extern l aleşii PSD-ALDE-PMP şi-au explicat absenţa de la şedinţă: „a fost decizie politică“.

De câteva săptămâni bune, pe scena politică şi administrativă din Piatra-Neamţ se tot vorbeşte despre un raport de audit care ar urma să apară după verificarea specia-lizată a activităţii din cadrul SC LocativServ – societate care este subordonată Consiliului Local şi care administrează fondul locativ (imobile ANL şi în regim social). Raportul a venit, însă nu a fost unul „fericit“ pentru actualul director al societăţii, drept pentru care consilierii PNL au convocat o şedinţă a legislativului pentru a începe demersurile schimbării acestuia din funcţie. Însă, fără nicio urmă de surpriză, aleşii din tabăra majoritară – PSD-ALDE-PMP (o parte, deoarece viceprimarul Gavrilescu a fost prezent) – au absentat, astfel că şedinţa nu a mai avut loc. La finalul întâlnirii eşuate, primarul Dragoş Chitc a ţinut să facă unele menţiuni cu privire la acest subiect.

„Există un raport de audit pe care îl am aici în faţă, pe care eu, în urma numeroaselor sesizări venite, l-am solicitat la societatea LocativServ, şi care a fost trimis către această societate. Din raportul de audit reiese clar că societatea nu funcţionează corespunzător, sunt lucruri care merg până la limita legii, altele sunt chiar încălcări ale legii. În primul rând se ocupă un spaţiu în clădirea Mall Forum Center, fără să existe acordul proprietarului, care este Municipiul Piatra-Neamţ; constatăm că un director al unei societăţi a Consiliului Local conduce societatea ca şi cum ar fi propria societate şi nu una pu-blică. (…)

Un alt aspect este faptul că s-a comandat de către LocativServ un audit, din punctul de vedere al auditorului Primăriei Piatra-Neamţ – ilegal, s-a plătit o sumă de 6.000 de lei, în condiţiile în care societatea avea deja un compartiment de audit propriu, care putea să sesizeze eventualele aspecte de încălcare a legii (n.r. – de către conducerea anterioară a societăţii). Un alt aspect prezent în raportul de audit este faptul că este facturată municipalităţii prestarea serviciilor pentru locuinţe care sunt vândute şi care nu ar trebui să mai fie facturată de către administrator“, a spus Dragoş Chitic.

Edilul a completat cu faptul că directorul Jănel Iosub şi-a achiziţionat inclusiv un autoturism – în valoare de 75.000 de lei, şi că ar fi mărit în mod nejustificat chiriile locuinţelor pe care le administrează.

„Am fost disponibilizaţi fără motiv“

Surpriza a venit în momentul în care, în faţa consilierilor prezenţi la şedinţă, directorul tehnic al LocativServ a vorbit despre modul în care se desfăşoară lucrurile „în bucătăria“ societăţii. Fără niciun alt comentariu, discursul a fost următorul:

„Am venit în faţa Consiliului Local cu foarte multe emoţii, pentru că am în spate ani de muncă. Vreau să vă spun că am înfiinţat de la zero această societate, rea-lizând toată activitatea care trebuia să se desfăşoare pas cu pas în bunul mers al acestei societăţi. (…) Totul s-a întâmplat cu foarte puţini oameni: avem doi instalatori, doi ingineri, şi vreau să vă spun că am fost disponibilizaţi pentru «desfiinţarea acti-vităţii»; nu ştiu cine va face această activitate de aici înainte. Au oprit doar partea care se referă la centrale şi necesită personal autorizat, pentru că, probabil, viitoarea firmă cu care se doreşte un contract de colaborare, nu deţine un asemenea personal. Consider că, după atâţia ani de muncă, ceea ce ni se întâmplă acum este nedrept – ca şapte oameni să fim daţi afară doar din motive care nu ţin de noi, ci doar pentru că nu am putut fi de acord cu modul de management. (…) A fost disponibilizată inclusiv casiera centrală a firmei. Nu ştiu cum poţi să gândeşti că desfiinţezi postul de casier central“, a spus directorul tehnic al LocativServ – Felicia Holicov.

Iar destăinuirile nu s-au oprit aici. Acelaşi director a spus că în ultimele luni, la societatea LocativServ a fost teroare în toată regula. „Nu vă mai spun că în ziua în care am fost disponibilizaţi s-a făcut chiar şi o sponsorizare. Societatea a fost, în toţi cei opt ani de activitate în permanenţă pe pro-fit. (…) Limbajul este violent (n.r. – al directorului), s-a ţipat, am fost ameninţată la telefon prin interpuşi, chiar astăzi, mi-a fost teamă să vin aici“, a completat directorul tehnic al firmei.

Ce spune Jănel Iosub

Directorul LocativServ îşi apără punctul de vedere, susţinut de documente clare, spune acesta. „Totul s-a făcut în baza raportului de audit extern, perfect legal, pe care l-am cerut eu, pentru a scoate la lumină ilegalităţile comise în ultimii ani la LocativServ. Acum raportul este la Servicul Fraude, pentru că s-a constatat o lipsă în bani de 37 de miliarde de lei vechi (3,7 milioane lei – n.r.), iar la Serviciul Tehnic vorbim despre pierderi de 2,7 miliarde (270.00 de lei – n.r.). De la auditorii primăriei nu am primit nicio concluzie a vreunui raport. Despre ce raport vorbesc ei?“, a spus Jănel Iosub.

Iosub a mai completat cu faptul că societatea va funcţiona în continuare ca şi până acum, că nu se va pune problema despre nicio externalizare a serviciilor către o altă firmă, şi că îşi va asuma toate acţiunile în calitate de director. Cât despre persoanele disponibilizate, acesta a declarat că au fost motive întemeiate pentru înlăturarea lor, enumerând abateri precum lipsa de la programul de lucru, găurile în buget, cheltuirea de combustibil în interes personal, sau angajările făcute pe criterii de nepotism – cu trimitere la tabăra liberală. Totodată, directorul a spus că persoanele disponibilizate sunt în număr de 13, dintr-un total de 52 (la care „se va mai adăuga încă unul, tot apropiat de-al lui Chitic“).

Pe parte politică…

În ceea ce priveşte abordarea consilierilor PSD cu privire la şedinţa în care ar fi trebuit să se tranşeze (sau măcar să se discutre aceste lucruri), liderul grupului PSD – viceprimarul Luminiţa Vîrlan, a spus că absenţa colegilor săi a avut la bază o decizie politică, perfect legală. Ea a mai completat că nu are cunoştinţă despre problemele semnalate de angajaţii societăţii LocativServ, dar a dat garanţii că se va pune la curent.

În ceea ce-l priveşte, viceprimarul PMP – Bogdan Gavrilescu a spus că decizia de neparticipare a celor doi colegi ai săi la şedinţă a ţinut „strict de conştiinţa proprie, aşa cum le-a dat mână liberă noul preşedinte al organizaţiei, Corneliu Bichineţ“. Personal, dacă ar fi fost să voteze schimbările de la vârful societăţii, ar fi făcut „cum este mai bine pentru cetăţenii municipiului“, a mai declarat Gavrilescu.

(Roxana ZAHARIA)

2 COMENTARII

  1. Primarul chitic, ar trebui sa ia exemplu, de la domnul Director General Janel Iosub, si sa mai reduca din personalul primariei, care a ajuns deja, la cca 700 salariati.

  2. Am primit concluziile raportului de audit efectuat de auditul primariei si ce sa vad?….vinovati pt anumite omisiuni se fac directorii pe care i-am demis, iar despre jafuf si ilegalitatile facute de directorul Locativserv Janel Iosub nu se pomeneste absolut nimic!! Este inimaginabila manipularea primarului care a defaimat societatea Locativserv, cat si numele subsemnatului FARA SA POATA DOVEDI, fapt care spune multe despre modul in care primarul si grupul de consilieri locali PNL voiau sa ma destituie, doar pt faptul ca un coleg de la ei din partid trebuia instalat ca director in locul meu! P.S Ziarul dv a publicat in data de 07 martie 2017 o stire referitoare la situatia neplacuta de la Locativserv, binenteles cu vorbele „eminentului” nostru porimar, dar fara sa puneti si dovezile asaziselor ilegalitati savarsite de directorul general Janel IOSUB! In zilele urmatoare va voi pune la dispozitie concluziile raportului de audit al primariei, daca dlor nu au avut bunul simy si voi demonstra opiniei publice care sunt de fapt interesele primarului! Multumesc pt intelegerea acordata!

LĂSAȚI UN MESAJ