Acasă Social Programări imposibile la Policlinică

Programări imposibile la Policlinică

1580
1
DISTRIBUIȚI

l un soft anunţat a fi revelaţia programărilor la Policlinica Spitalului Judeţean se dovedeşte doar un balon de săpun

Pentru o programare la unul dintre ca-binetele Policlinicii Spitalului Judeţean de Urgenţă (SJU) pacientul trebuie să se înarmeze cu multă răbdare. Asta pentru că modul în care o persoană poate ajunge să fie văzută de un specialist este cam acelaşi practicat în anii de tristă amintire.

Ştiaţi sau nu, Policlinica Spitalului Judeţean (cunoscută sub denumirea oficială de Ambulatoriu Integrat de Specialitate) beneficiază, din primăvara acestui an, de un soft prin intermediul căruia medicii de familie îşi pot programa online pacienţii la ca-binetele din SJU. Numai că medicii de familie se declară oripilaţi de sistemul informa-tic al cardului de sănătate, încât nici nu vor să audă de un alt sistem electronic implementat de SJU. Conducerea spitalului ne-a informat doar verbal, fără a veni cu dovezi concrete, că acest sistem funcţionează şi că medicii de familie apelează la el. Totuşi, în lipsa unei programări online, persoanele din orice colţ al acestui judeţ trebuie să-şi facă timp să bată drumul până la Policlinica SJU, ca să fie siguri că au fost programaţi. Încercările de a obţine o programare telefonică sunt de cele mai multe ori sortite eşecului. Aşadar, varianta clasică de programare este cea în care pacientul ajunge la ghişeul din Policlinică, de unde asistenţii medicali fac programări. Dar asta nu e suficient, deoarece în unele cazuri medicii preferă să ia registrele cu programări la ei în cabinet, lăsându-i pe asistenţii de la „front desk“ fără obiectul muncii. În această situaţie, cei care ar trebui să facă programările trimit, cu toată amabilitatea, pacienţii la cabinetul medicului specialist. La uşa cabinetului, cu biletul de trimitere în mână, bolnavul are ocazia să creadă că a nimerit într-un film în care se foloseşte din abundenţă umorul englezesc, dar adaptat de autohtoni. Pe uşile cabinetelor, cu litere de-o şchioapă, este afişat numărul de telefon al Policlinicii cu îndemnul de a-l folosi pentru programări la cabinetele medicilor. Şi, pentru ca cercul vicios să se închidă perfect, în sfârşit, când  un asistent medical iese din cabinet cu lista programărilor pentru a „inventaria“ noul sosit, acesta poate auzi următoarele cuvinte: „Ne pare rău! Vă rugăm, să veniţi la începutul lunii ia-nuarie, pentru a vă face programare în februarie!“. Dacă aşa se face o programare la un cabinet din Policlinica SJU, atunci ne întrebăm, de ce atâtea softuri, de ce atâta aparatură ultramodernă, de ce să fii asigurat? (T. MARIAN)

1 COMENTARIU

  1. Telefonic, mi s-a spus sa sun pe data de 4-5 decembrie. Nu s-a putut. Doua zile am sunat ba mi se dadea legatura dar la capatul legaturii nu raspundea nimeni, ba nu a raspuns nimeni deloc din prima. M-am dus pe 6 dec. acolo si, nu era doamna doctor venita la ora 09 era la Casa de asigurari. Dupa ce mi-am sunat fiica si m-au auzit ca „fac valuri” a aparut si doamna respectiva care, mi-a spus ca trebuia sa sun pe 4 sau pe 5 pentru programare. I-am spus ca numai cu asta m-am ocupat dar…nimic de facut, sa vin in ianuarie pentru februarie. Este o imensa bataie de joc. Daca nu-ti indeplinesti obligatiile ca simplu muritor, ai de-a face cu forta coercitiva a statului. Daca insa vrei si tu sa beneficiezi de un drept…nu ai nici o putere! Trist si tragic!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here