Acasă Administratie „Troleibuzul“ a refuzat să semneze 12 contracte cu ADI Urbtrans

„Troleibuzul“ a refuzat să semneze 12 contracte cu ADI Urbtrans

2862
0
DISTRIBUIȚI

l astfel, face jocul altor operatori din transportul de călători, care jinduiesc după acele trasee

Începând cu 6 septembrie transportul în comun din Piatra-Neamţ şi comunele învecinate a fost reconfigurat. Cu toate acestea, pentru 12 trasee societatea Consiliului Judeţean, „Troleibuzul“, nu a încheiat contracte cu Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Urbtrans (cea care gestionează transportul public în zonă). În concluzie, nu are nici licenţe şi nici caiete de sarcini, aşa cum prevede legea.

Dinspre societatea „Troleibuzul“ nu am primit nicio justificare pentru decizia de a refuza aceste trasee. Situaţia este cu atât mai greu de explicat în condiţiile în care „Troleibuzul“ abia a achiziţionat o serie de autobuze noi, nepoluante, moderne, care ar fi garantat confortul călătorilor şi profitul societăţii. Surse din domeniul transportului de călători  spun că societatea Consililui Judeţean şi-ar fi tăiat singură craca de sub picioare, pentru a satisface interesele altor operatori privaţi cu trecere la conducerea judeţului, operatori ce ar râvni la traseele respective.

Reprezentanţii Asociaţiei Urbtrans declară că în această situaţie sunt trei trasee din bazinul Bistriţa, trei din bazinul Gârcina şi şase din bazinul Roznov.

„Nu comentez atitudinea celor din Consiliul Judeţean, dar cert este că în acest moment se poartă discuţii. Acum, singurele trasee pentru care există licenţe, contracte semnate cu Urbtrans şi caiete de sarcini sunt cele opt trasee secundare de la nivelul municipiului şi al comunelor învecinate“ a declarat Ioan Cucoreanu, directorul adjunct al A.D.I. Urbtrans.

Primarul municipiului Piatra-Neamţ vorbeşte despre „o schimbare de optică“ la nivelul Consiliului Judeţean.

„La un moment dat, Consiliul Judeţean şi cele şase primării care fac parte din A.D.I. Urbtrans au decis că societatea «Troleibuzul» trebuie să devină operator regional. Iniţiativa a aparţinut celor din Consiliul Judeţean şi a fost îmbrăţişată de comunele membre. S-au luat decizii în consiliile locale şi astfel «Troleibuzul» a devenit operator regional; conform legii, în aceste cazuri societatea poate primi un anumit număr de trasee în mod direct. Acum, la Consiliul Judeţean asistăm la o schimbare de optică şi nu se mai semnează contractele. N-ar fi niciun motiv legal, întemeiat. Dacă cele şase primării şi Consiliul Judeţean decid că vor să schimbe situaţia, trebuie să facă acest lucru prin hotărâri de consiliu. Din câte ştiu, recent, CJ a cumpărat 10 troleibuze noi pentru operatorul de transport, deci avea planuri de menţinere a activităţii în parametri stabiliţi. Acum, nu înţeleg de ce şi-au schimbat viziunea. Eu, pentru Piatra-Neamţ îmi doresc un transport public de calitate şi la preţuri rezonabile“, a declarat Dragoş Chitic, primarul municipiului Piatra-Neamţ.

Din considerente numai de unii ştiute, A.D.I. Urbtrans riscă să rămână, treptat, fără membri. Conducerea asociaţiei a declarat că Primăria Roznov deja a trimis o notificare, prin care anunţă că (printr-o hotărâre de consiliu local)  a luat decizia de a părăsi asociaţia, pe motiv că nu se oferă gratuităţi şi nu beneficiază de investiţii.

Cât despre traseele pe care „Troleibuzul“ circulă acum fără licenţă… Se va vedea dacă se va ajunge la un acord.

(R. Z.)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.